سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوستی اش را نابجا به کار گیرد، خود رادر معرض جدایی قرار داده است . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :3
کل بازدید :93090
تعداد کل یاداشته ها : 93
103/2/1
1:47 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کوثرفرشیدپور[416]
«الامام علی علیه السلام : صیانه المرأه أنعم لحالها و أدوم لجمالها» امام علی علیه السلام فرمود: «پوشیدگی زن برای او بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد». (غررالحکم، فصل ۴۴، حرف صاد، حدیث

خبر مایه
پیوند دوستان
 
خورشید تابنده عشق alone upturn یعنی تغییر مطلوب دلبری ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ عاشقانه بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams برترین لحظه ها تنهایی......!!!!!! روزهای بارانی دلم پیامنمای جامع راز رسیدن به شادی و سلامتی پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی دلتنگ احساس تو *×*عاشقانه ای برای تو*×* دل شکســــته har an che az del barayad پیکو پیکس | منبع عکس ترخون دریایی از غم ●◌♥DELTANGI♥◌● زیبا ترین وبلاگ کرمان صدای سکوت ऌ عاشق بی معشوق ऌ I AM WHAT I AM ماه تمام من .:مطالب جدید18+ :.شاه تورنیوز+شاه تورخبر+شاهتورنیوز+شاه طورنیوز غزلیات محسن نصیری(هامون) *(: دنـیــــای مـــــــن :) * اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان آتیه سازان اهواز دوستانه نمی دونم بخدا موندم *آوای سارا2* خط خطی های یک دخترروانی... mordan شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة مشق عشق ناز جوک ، اس ام اس ، عکس باحال قلبی خسته ازتپیدن بهار عشق دانلد اهنگ های جدید EshGhrOyaIimAn مقاله های تربیتی آموزش تست زدن کنکور I love you fall in love آموزش گیتار ، خوانندگی ، سلف‍ژ ، آکورد ،تبلچر ، نت ، آرپژ ،جدید جوجو متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی تک صلیب عشق باران درد.... چرا ؟رفتی؟من اینجا تنها ماندم کسب درآمد از اینترنت جوکستان بـــــــــــــــــهــــــــنـــــــــــــوش تینا

بدون تردید پوشش اسلامی برای زنان، از ضروریات دین مقدس اسلام است، چنان که آیات متعددی از قرآن بر این مطلب دلالت دارند.1 از طرفی مسأله حجاب یکی از جنجالی‏ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است، به ویژه طرفداران اعلامیّه حقوق بشر، که با عنوان کردن «تساوی حقوق زن و مرد»، پوشش را برای زن دست و پاگیر دانسته، و آن را برخلاف آزادی قلمداد و به عنوان حمایت از حقوق زن، مطرح می‏نمایند، این مسأله را بسیار حسّاس نموده است، در صورتی که پوشش اسلامی را باید در مجموع ابعادش مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، که با توجّه به مجموع، به نفع زن و جامعه است، و نه تنها دست و پا گیر نیست و تضادی با آزادی ندارد، بلکه زنان در عین حفظ پوشش اسلامی، می‏توانند برترین فعالیّت‏های اجتماعی را داشته باشند، و در چارچوب آزادی‏های صحیح و مقبول، از حق آزادی خود بهره‏مند گردند، زیرا حجاب در اسلام به معنای پرده نشینی نیست، بلکه به معنای پوششی معقول برای جلوگیری از فساد، و حفظ کرامت زن است، و ما امروز در جمهوری اسلامی ایران می‏بینیم که زنان در همه صحنه‏ها و عرصه‏ها، از مجلس قانون‏گذاری گرفته تا آموزش و پرورش و بیمارستان‏ها و ادارات، می‏توانند در چهارچوب حفظ پوشش اسلامی، به کار و تلاش بپردازند، بی آن‏که حجاب اسلامی برای تلاش‏های آنان، مشکلی ایجاد کند، و حقّ آزادی صحیح آنها را تضییع نماید.

 حجاب در اسلام از یک مسأله کلّی‏تر و اساسی‏تری ریشه می‏گیرد، و آن این است که اسلام می‏خواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی، اختصاص یابد، اجتماع منحصرا برای کار و فعّالیت باشد، برخلاف سیستم غربی عصر حاضر، که کار و فعّالیت را با لذّت‏جویی‏های جنسی به هم می‏آمیزد، اسلام می‏خواهد این دو محیط را کاملاً از یکدیگر تفکیک کند».


  
  

 

 

 

 

می‌گوید: «زیر همین چادر فتنه‌ها می‌کنید!»

می‌گوید: «گرمتان نمی‌شود؟!»

می‌گوید و می‌گوید و نیش می‌زند

و انگار نمی‌داند آتش طعنه‌هایش بیش‌تر از هر گرمایی، جان را، روح را و دل را آتش می‌زند.

نمی داند همه‌ی این «نیش» ها «نوش» می‌شوند مادام که «یاس یعنی مهربانی بر همـه».

نمی داند که می‌ارزد برای لبخند «او» از دنیــا گذشت.

اللهم ارزقنا نگـاه فاطمه (س)

 

 

 


 


  
  

 

دختر خانم چادری که جلوی موهایش را مثل یک تاج خروس بیرون میآورد واقعا فاجعه است !
دختر خانم چادری ای که صدای قهقهه اش تا ده تا خانه آنطرف تر می رود فاجعه است !دختر خانم چادری که تمام اقوام و خویشانش برایش محرم محسوب می شوند فاجعه است !
دختر خانم چادری که با صورت آرایش کرده از خانه بیرون میرود واقعا فاجعه است !دختر خانم چادری ای که توی عروسی ها می رقصه واقعا فاجعه است !دختر خانم چادری ای که حاضره شب عروسی اش لباس نیمه عریان بپوشد فاجعه است !دختر خانم چادری ای که توی دانشگاه با پسرای همکلاسی اش بگو و بخند داره فاجعه است ! دختر خانم چادری ای که حیا نمی کند که توی تاکسی کنار یک پسره واقعا فاجعه است

اینها فاجعه اند
اما
دختر خانم چادری که وقتی یک دختر بد حجاب را می بیند و از او روی می گرداند نه تنها فاجعه است بلکه یک بحران شدید و خطر ناک است !!
براستی ما چادری ها تا حالا چه قدر توانستیم روی بد حجاب ها اثر مثبت بگذاریم
و نه تنها دید آنها را به پوشش عوض کنیم بلکه آنها را به چادر متمایل کنیم ؟
اگر کسی از ما بتواند یک دختر بد حجاب را با حجاب کند به معنای واقعی یک جهاد کرده است .

آیا تنها خود محجبه باشیم کافیست و دیگر تکلیفی نداریم ؟؟؟!!!

براستـــی چه بایــــــد کـــــــــــرد؟؟

  
  


نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه‌های بزرگ جهان که قاطبه آنها جزو دانشگاه‌های کشورهای سکولار هستند نشان می‌دهد ضوابط این کشورها بعضاً سخت‌گیرانه‌تر از ضوابط در دانشگاه‌های اسلامی است.

 

 

 

 

 

 گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در ما‌ه‌های گذشته برای آشنایی بیشتر مخاطبان خود با ضوابط پوشش در دانشگاه‌های جهان، به بازخوانی و مرور برخی قوانین و ضوابط پوشش در برخی از دانشگاه‌های مطرح دنیا پرداخت که مجموع این قوانین و ظوابط به شرح ذیل است:

 

 

 

** گرین ویل شمالی آمریکا:

 

طبق اعلام این دانشگاه در سال 2007-2008، موارد ذیل استانداردهایی است که در دانشگاه "گرین ویل شمالی " به کار گرفته می‌شود و قاطعانه اعمال خواهد شد. "همچنین در صورت لزوم، دانشگاه حق اضافه کردن موارد دیگر را دارد ":

 

 - پوشش و آرایش دانشجویان باید تمیز و مرتب باشد.

 

 - هیچ نوع پیراهن و بلوزی که شکم را نمایان می‌سازد، مجاز نمی‌باشد. تاپ‌های مدل تنک (Tank) مدل بند اسپاگتی (Spaghetti) تاپ‌های ورزشی (Halter) یا جلیقه بدون پیراهن مجاز نخواهد بود.

 

 - کلاه، عینک آفتابی و بیگودی‌های مو در هیچ مکانی نباید استفاده شود به جز در محیط خوابگاه دانشجویان و باشگاه‌ها.

 

 - هیچگونه لباس یا زینت آلانی که نشان‌دهنده هر نوع بی‌حرمتی و کفرگویی یا در برگیرنده عبارات وسوسه‌انگیز، تبلیغات مشروبات الکلی، تنباکو، مواد مخدر یا دیگر عبارات و نمادهای نامناسب است، مجاز نمی‌باشد.

 

 - امکان پوشیدن شلوارک وجود دارد به شرط آن که آنها به صورت مناسب و خوش سلیقه استفاده شوند.

 

 - لباسی که به صورت نامناسب اندام‌ها را نشان می‌دهد مجاز نمی‌باشد. دامن‌ها باید زیبا، مؤقرانه و با اندازه مناسب بوده و کوتاه نباشند.

 

 - رنگ کردن مو مجاز نمی‌باشد.

 

 - لباس و پوشش از نوع پیژامه خارج از خوابگاه مجاز نمی‌باشد.

 

 - انواع شلوار، شلوارهای راحتی و شلوارک‌ها باید تا خط کمر باشند.

 

 - به دلایل امنیتی، لباس‌‌ها و شلوارهای بگ (Bagg) مجاز نمی‌باشد.

 

 - لباس نباید روی زمین کشیده شود.

 

 - موارد و اقلام نامربوط آویزان از لباس، از قبیل زنجیر یا دیگر موارد به نظر نامناسب آمده و مجاز نمی‌باشد.

 

 - پوشیدن لباس‌های سبک گوتیک (Gothic) و آرایش کردن مجاز نیست.

 

 - زینت‌آلات بدن و صورت به جز گوشواره مجاز نمی‌باشد. آقایانی که رسما نماینده دانشگاه می‌باشند اجازه سوراخ کردن گوششان را ندارند


  
  

دختر بودن یعنی رسیدن به آخرین نردبان تکامل که الگو و اسوه باشد نه تنها برای زنان بلکه هم برای زنان و هم برای مردان دنیا زیرا خداوند فرمودند:
((وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی‏ عِنْدَکَ بَیْتاً فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی‏ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ ))
((و خداوند براى مؤمنان، به همسر فرعون مثَل زده است، در آن هنگام که گفت: «پروردگارا! خانه‏اى براى من نزد خودت در بهشت بساز، و مرا از فرعون و کار او نجات ده و مرا از گروه ستمگران رهایى بخش!» ))



  
  

 

 

جامعه به کمال زن نیاز دارد ونه به جمال او
کمال زن نیاز به پوشش ندارد ............چون همه به آن نیاز دارند
ولی جمال زن ............ پوشش لازم دارد......چرا.....
چون جمال زن اختصاصی است ..............مال خودش ومحرم اش وبس
کمال اکتسابی است ...................
ولی جمال مورثی وهنری در داشتنش نیست

خداوند متعال به اهل کمال پاداش میدهد یا به اهل جمال؟
انجا که کمال می درخشد …………جمال کمرنگ میشود وبعکس
انجا که جمال می درخشد …………کمال کمرنگ میشود

  
  

نمی ‏دانید؛ واقعاً نمى‏ دانید چه لذتى دارد وقتى سیاهى چادرم، دل مردهایى که چشمشان به دنبال خوش‏رنگ‏ترین زن‏هاست را مى‏ زند.

 نمى‏ دانید چقدر لذت‏ بخش است وقتى وارد مغازه‏اى مى‏ شوم و مى‏ پرسم: آقا! اینا قیمتش چنده؟ و فروشنده جوابم را نمى‏ دهد؛ دوباره مى‏ پرسم: آقا! اینا چنده؟ فروشنده که محو موهاى مش‏ کرده زن دیگرى است و حالش دگرگون است، من را اصلاً نمى‏ بیند. باز هم سؤالم بى‏ جواب مى‏ ماند و من، خوشحال، از مغازه بیرون مى‏ آیم.




نمى‏ دانید؛ واقعاً نمى‏ دانید چه لذتى دارد وقتى مردهایى که به خیابان مى‏ آیند تا لذت ببرند، ذره‏اى به تو محل نمى‏ گذارند.


نمى‏ دانید؛ واقعاً نمى‏ دانید چه لذتى دارد وقتى شاد و سرخوش، در خیابان قدم مى‏ زنید؛ در حالى که دغدغه این را ندارید که شاید گوشه‏اى از زیبایى‏ هاتان، پاک شده باشد و مجبور نیستید خود را با دلهره، به نزدیک‏ترین محل امن برسانید تا هر چه زودتر، زیبایى خود را کنترل کنید؛ زیبایى از دست رفته‏ تان را به صورت تان باز گردانید و خود را جبران کنید.

نمى‏ دانید؛ واقعاً نمى‏ دانید چه لذتى دارد وقتى در خیابان و دانشگاه و... راه مى‏ روید و صد قافله دل کثیف، همراه شما نیست.

نمى‏ دانید؛ واقعاً نمى‏ دانید چه لذتى دارد وقتى جولانگاه نظرهاى ناپاک و افکار پلید مردان شهرتان نیستید.

نمى‏ دانید؛ واقعاً نمى‏ دانید چه لذتى دارد وقتى کرم قلاب ماهى‏ گیرى شیطان براى به دام انداختن مردان شهر نیستید.

نمى‏ دانید؛ واقعاً نمى‏ دانید چه لذتى دارد وقتى مى‏ بینى که مى‏ توانى اطاعت خدایت را بکنى؛ نه هوایت را.

نمى‏ دانید؛ واقعاً نمى‏ دانید چه لذتى دارد وقتى در خیابان راه مى‏ روید؛ در حالى که یک عروسک متحرک نیستید؛ یک انسان رهگذرید.

نمى‏ دانید؛ واقعاً نمى‏ دانید چه لذتى دارد این حجاب!

خدایا! لذتم مدام باد.



  
  



* خواهرم! از لباس توری ونازک بپرهیز که طمع و تحریک نامحرمان را به همراه دارد و جامه ضخیم را سپر خویش قرار ده تا صفات و اسرار زیبایی های جسم تو را بپوشاند که امیرمومنان(ع) فرموده است: بر شما باد که لباس ضخیم بپوشید . براستی کسی که لباسش نازک باشد، دینش نازک است.

* خواهرم! سادگی را زیور خویش ساز تا محتاج نگاه دیگران نباشی چرا که زنان جلوه گر فقیر نگاه دیگرانند.

* ای عاشق مدهای رنگارنگ! ای فریفته لباس های روشن و تنگ که از دنیا به شوق آمده ای! هیچ اندیشیده ای که این شوق، حزن آخرت را به همراه دارد؟

* خواهرم! هویت زنانه خویش را پاس دار که خدایت تو را انسانی از جنس زن آفرید. پس از هرگونه جامه و حرکت مردانه بپرهیز که ارزش های تو ورای این اعمال است.

* ای به جامه مشکی آراسته که به حجاب زینت بخشیده ای! نیک بدان که رنگ مشکی نگاه شکن است و به بوالهوسان اخطار می دهد که حریم تو حریم عفاف است و در این وادی، هوس مرده است.

* چادر دامنه سرسبز قله های پاکی و صلابت است


  
  



* خواهرم! از لباس توری ونازک بپرهیز که طمع و تحریک نامحرمان را به همراه دارد و جامه ضخیم را سپر خویش قرار ده تا صفات و اسرار زیبایی های جسم تو را بپوشاند که امیرمومنان(ع) فرموده است: بر شما باد که لباس ضخیم بپوشید . براستی کسی که لباسش نازک باشد، دینش نازک است.

* خواهرم! سادگی را زیور خویش ساز تا محتاج نگاه دیگران نباشی چرا که زنان جلوه گر فقیر نگاه دیگرانند.

* ای عاشق مدهای رنگارنگ! ای فریفته لباس های روشن و تنگ که از دنیا به شوق آمده ای! هیچ اندیشیده ای که این شوق، حزن آخرت را به همراه دارد؟

* خواهرم! هویت زنانه خویش را پاس دار که خدایت تو را انسانی از جنس زن آفرید. پس از هرگونه جامه و حرکت مردانه بپرهیز که ارزش های تو ورای این اعمال است.

* ای به جامه مشکی آراسته که به حجاب زینت بخشیده ای! نیک بدان که رنگ مشکی نگاه شکن است و به بوالهوسان اخطار می دهد که حریم تو حریم عفاف است و در این وادی، هوس مرده است.

* چادر دامنه سرسبز قله های پاکی و صلابت است


  
  


با آن کوله بزرگ حاوی لپ‌تاپ و آن کیف مملو از کتاب و جزوه نمی‌تواند چادر سرکند، اما حجابش کامل کامل است. مانتوی مشکی گشاد که تا نزدیک ساق پا آمده به همراه روسری‌های خوش‌رنگ و بلند که خیلی مرتب و محکم بسته شده. بالاخره یک روز توی نمازخانه دانشکده گیرش انداختیم و پرسیدیم اینهمه روسری بلند رو از کجا میاری؟ 


جواب داد که «اینها بلند نیستن، عرض‌شون مثل باقی روسری‌های توی بازاره.. فقط مدل روسری بستنم فرق می‌کنه»


قیافه‌های مشتاق ما را که دید سوزن کنار روسری‌ش را باز کرد تا از اول ببندد و ما ببینیم چه‌کار کرده. راست می‌گفت. عرض روسری مثل روسری‌هایی بود که همه‌جا هستند، عرض90. سر روسری را به اندازه یک مثلث کوچولو درمی‌آورد و سرش می‌کرد، کناره‌های روسری را می‌گرفت، روی هم می‌انداخت و می‌آورد کنار صورت و یک سوزن هم‌رنگ با روسری می زد روش. روسری می‌شد شبیه یک مقنعه بلند. دورش جمع شده بودیم و طرز روسری بستنش را نگاه می‌کردیم، گاهی هم یکی سوال می‌یرسید که «این قسمت روسری رو چی‌کار کردی که انقدر خوش‌فرم وایساده؟!»
***


اسمش را می‌توانم بگذارم تکنولوژی حجاب! زن‌های محجبه از هم یاد می‌گیرند. طرز دوخت انواع چادر و مانتو را. طرز بستن روسری و شال به مدل‌های مختلف را، طوری‌که هم زیبا و مرتب باشد هم حجاب آدم درست و حسابی حفظ شود، هم محکم باشد و در طول روز با وجود فعالیت و بلندکردن کیف و لپ‌تاپ و احیاناً بچه، سرجای خود بماند، تکان نخورد.


اینکه می‌گویند حجاب تنوع ندارد یا سخت است و علت حجاب نداشتن عده‌ای همین است به نظرم حرف بی‌پایه و اساسی است. البته باید لباس‌های پوشیده طراحی و دوخت و ارائه شود اما اگر زنی حقیقتاً به حجاب ایمان داشته باشد و انگیزه الهی در حفظ آن داشته باشد، به تکنولوژی‌اش هم دست پیدا خواهد کرد!


  
  
   1   2   3      >